söndag 30 oktober 2011

Återigen ett nytt spö..

Under gårdagens fisketripp tillsammans med Joel så berättade han om att det fanns en Sage TCX 12,6 #7 ute till försäljning på edgeflyfishings köp&sälj och att säljaren fanns i Sundsvall.
Nu precis kommer jag från säljaren och har precis burit in ännu ett spö.
Tänk att man inte kan lära sig..

Nä, är väldigt nöjd med köpet. Det är ett kanonspö och jag misstänker att det kommer att bli det spö som jag använder klart mest.
Men att bara ha ett spö gör ju ingen glad. Man behöver ju rulle och linor i en massa former också.. Så nu börjar jakten på detta istället.
Jag är väldigt inne på att prova skagit som första lina då jag har versitip tipparna (skumt ord) som jag kan använda så det blir ett billigt alternativ.
Sedan tänkte jag invänta våren och se hur det blir med Visions släpp av de Mattias Drugge influerade ace linorna.
Men man vet aldrig hur det slutar. Jag tänkte fara på PO:s i morgon och av erfarenhet vet jag att det finns en risk att jag kommer hem med full linuppsättning, en pontonbåt, och en räk-trålare.

Må era fiskeinköp inte skapa er magsår!

Inga kommentarer: