onsdag 30 juni 2010

Fotbolls VM är orsaken..

Märkligt att sport kan få en att mer eller mindre sluta upp att fungera socialt.
De sista veckorna så har jag inte blött en endaste liten krok. Jag svarar på tilltal med enstaka grymtningar som låter som "Paraguay", "4-3-3" eller kanske "David Villa"
Med andra ord... Det är fotbolls VM.
Att ens komma på tanken att försöka blogga har inte ens berört min sinnesvärld. (det är speluppehåll idag och jag förirrade mig till datorn..)
Men det som kanske stör mig mest är som sagt att fisket har blivit så lidande (förutom att jag har försakat min fru och att hon har blivit hänvisad till att se på tv via iphone, samt att mina svar på hennes kärleksförklaringar har varit: "Brasiliens försvarsspel imponerar")

Man har gått och funderat på sommarfisket under en längre tid och nu när "rocken" har kläckt så har jag inte ens varit nära att greppa spöet och ge mig ut till ett lämpligt vatten.
Var riktigt sugen på att följa med Jake nu på en kortare fisketripp till Saxnäs ett par dagar men hindrades av två skäl. Det ena var att jag vid ett tidigare tillfälle hade bestämt ett datum med ett par kompisar då vi skulle träffas och ha en "springsteen-dag" (en lång historia som vi tar sedan)
Men där hade jag hittat en väg runt som innebar att hoppa över lite sömn en natt, så hade detta kunnat gå att kringgå.
Men sen kom jag till insikt. Den dagen som vi skulle vara borta så går även kvartsfinal 1 och 2 av stapeln. Om man bommar helt enkelt inte Brasilien-Hollland (eller Uruguay-Ghana heller för den delen..)
Jag vet att jag får nya chanser om några veckor, men uj vad jag grämer mig...

Till veckan så ska jag och Anna fara över en liten sväng till Norge. Förhoppningsvis så kommer jag att hinna med ett försök i någon laxälv. Nu vet jag dock att semifinalerna också ska spelas till veckan så vi får se hur det går..

Må Fotbolls VM hedanefter spelas på vintern!

Inga kommentarer: