måndag 19 september 2011

Nu blev det ett glapp igen

Nu var det återigen ett tag sedan det blev nåt nedknåpat i denna blogg.
Till stor del så har det berott på att det inte har blivit så mycket fiskat.
Först åkte jag på nåt magvirus som sänkte mig och efter det hann jag precis bara komma på fötterna innan det var dags för den förkylning som drabbat sundsvall hårt under hösten.
För att göra saken ännu värre så har det även varit en del jobb som gjort att fisket fått stå tillbaka.
Nu har jag väl ändå hunnit med ett par kortare turer som helt enkelt inte blivit dokumenterade här.
Som vanligt är väl orsaken att det har känts totalt iskallt fiskemässigt då vattentempen varit alldeles för hög vilket i sin tur gör att en sinande fiskstam därtill har varit allt annat än bitvillig.
Nä det har mest blivit några svängar där jag träningskastat med det nya spöet (vilket jag förresten är väldigt nöjd med)
I lördags morse kom jag mig dock iväg på vad jag kanske skulle vilja kalla årets första seiösa försök att lura en öring.
Det blev en morgontripp till krokforsen i tidig gryning.
Resultatet var som vanligt: Ingenting. Inte ett nafs eller dragning. Jag såg inte heller nån fisk.
Istället fick jag höra en älghund som gjorde ett upptag långt upp i skogen och efter nån halvtimma så kom det tre smällar. Det gjorde inte direkt mitt sug efter älgjakt mindre kan jag berätta...

Nu framöver ska jag i alla fall ta mig ut på lite mer fiske.
Jag har tagit ut några dagars semester innan och efter uppehållet i ljungan och ska försöka vara ute på lite seriös öringjakt.
Bara att hoppas att hösten kommer med lite öring i älven.

Plats: Krokforsen
Tid:05.45 - 10.00
Väder: sol, klarblå himmel
Temp: +4 grader som steg till +9 grader
Vattenflöde: 200 kbm
Vattentemp: ca 16 grader.

Må era bloggare komma på nåt bra att skriva!

Inga kommentarer: