söndag 16 januari 2011

Inte fan blev det nån ordning inte..

Stora ord i mitt senaste inlägg.
"nu ska det bli ordning..." Jo jävlar..
Efter det inlägget har jag inte skrivit en rad sedan 6 december...

Vad kan jag säga till mitt försvar?
Jag skulle kunna skylla på diverse kroppsliga besvär eller mental ohälsa men det kommer jag inte att göra.
Jag själv tycker att det är lite konstigt att man inte gjort fler inlägg då jag tycker att det är lite roligt med att skriva av sig.
Men det är som att så fort man sätter en press på sig själv att man ska göra något, så blir jag lite anti till det. Så det utspelar sig en daglig kamp i knoppen där jag försöker tvinga mig själv till att göra något som jag tycker är roligt men tvånget gör att jag vägrar..
Det är en skum mystisk diskussion som pågår i min hjärna kan jag säga..

Men en annan mer konkret orsak är också att det har inte fiskats eller jagats något heller. All energi går nämligen åt till snöskottning.. Man gör inget annat känns det som..
Även nu när jag skriver dessa rader så sitter jag och gruvar mig för att jag ska ut och börja skotta garagetaket.

Igår fick jag iallafall årets första fiskesug. Solen lyste och det började bli ett sånt ljus ute som man kan se när man är ute på vårens första angelfiske. Det ligger nog inte så långt bort att ta fram skotern (om bara ryggskottet kunde ge sig) och prova en liten anglingstur.
Misstänker att det ligger en bit bort fortfarande men suget börjar infinna sig..

Må era hjärnor inte komplicera tillvaron mer än nödvändigt..

Inga kommentarer: