onsdag 2 juni 2010

Vill bara fiska..hela tiden!

Vad fan ska jag göra? Från det att jag vaknar tills dess att jag somnar så är det bara fiske, fiske, fiske, fiske och mer fiske.
Det har gått så långt att jag nästan blir orolig. Jag har svårt att tänka på nåt annat helt enkelt.
Visst, jag har länge varit fisketokig men nu går det nästan till överdrift. Om jag hade kunnat hade jag stått vid älven konstant hela tiden endast med korta avbrott för mat.
Det är några timmar sedan jag gjorde mitt senaste inlägg här och gissa på vad jag har gjort sedan dess? Japp, fiskesurfat!
I dag är det soligt och fint ute. Jag hade kunnat vara ute och gjort något av alla göromål som staplats upp under vintern, men vad gör jag istället? Jag sitter och surfar runt som en stolling på nätet för att jag har hört ett rykte om att Rio kanske ska släppa en sjunkande belly till versitip linan?
Anna kommer hem om ett par timmar och jag borde egentligen fixa till käk åt henne tills dess, men istället kollar jag blocket och tradera efter schyssta linor till enhandsspöet?
Nu vet jag väl att den här mentala härdsmältan går att bota. Om jag tvingar mig att vara utan fiskeinfo under ett par dagar så lägger den sig. Men det är just det! Jag vill inte heller. Det är det som oroar mig.
I går var det min födelsedag, den 1 juni. När normala människor väcks av sin fru med en puss och frasen "grattis på födelsedagen" så skulle jag tro att dom reflekterar över sin ålder och dödlighet och kanske vad dom ska hitta på resten av dagen.
Min första tanke var "Åhh... Laxpremiär i norge...måste kolla laksebörsen.."
Sjukt..

Nä nu har jag inte tid att skriva mer. Kom på att jag måste kolla upp lite priser på flugbindningsmaterial...

Må väl och låt inte fisket förstöra er mentala hälsa!

Inga kommentarer: